Ett annat sätt att se skolverkets uppgifter

Försäljning och kundservice Nivå 2 (FORJ2N0)

Information

Läroplan

  • Namn: Gymnasieskolan, GY25
  • Gäller från: 2025-07-01
  • Senast ändrad: Ej angivet
  • Grundförfattning: Ej angivet
  • Ändringsförfattning: Ej angivet

Om nivån i ämnet

Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 2 ska behandla följande centrala innehåll:

  • Kundanpassad försäljning och service i olika situationer.
  • Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom försäljning och kundservice, till exempel personlig service med fokus på kunden.
  • Lagar och andra bestämmelser inom området.
  • Hur kundens upplevelse av en servicesituation kan utvärderas och utvecklas.
  • Målgruppsanpassat bemötande och målgruppsanpassad kommunikation i olika försäljnings- och servicesituationer.
  • Kommunikationens betydelse i olika servicesituationer, till exempel kroppsspråkets betydelse vid kontakt med kunder och samverkan med andra.

Program där kursen förekommer

search