Försäljning och kundservice Nivå 2 (FORJ2N0)
Information
- Gå till ämne, Försäljning och kundservice
- Poäng: 100
- Gäller från: 2025-07-01
- Senast ändrad: 2024-03-26
- Giltig till: Ej angivet
Läroplan
- Namn: Gymnasieskolan, GY25
- Gäller från: 2025-07-01
- Senast ändrad: Ej angivet
- Grundförfattning: Ej angivet
- Ändringsförfattning: Ej angivet
Om nivån i ämnet
Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 2 ska behandla följande centrala innehåll:
- Kundanpassad försäljning och service i olika situationer.
- Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom försäljning och kundservice, till exempel personlig service med fokus på kunden.
- Lagar och andra bestämmelser inom området.
- Hur kundens upplevelse av en servicesituation kan utvärderas och utvecklas.
- Målgruppsanpassat bemötande och målgruppsanpassad kommunikation i olika försäljnings- och servicesituationer.
- Kommunikationens betydelse i olika servicesituationer, till exempel kroppsspråkets betydelse vid kontakt med kunder och samverkan med andra.