Försäljning och kundservice Nivå 3 (FORJ3N0)
Information
- Gå till ämne, Försäljning och kundservice
- Poäng: 100
- Gäller från: 2025-07-01
- Senast ändrad: 2024-03-26
- Giltig till: Ej angivet
Läroplan
- Namn: Gymnasieskolan, GY25
- Gäller från: 2025-07-01
- Senast ändrad: Ej angivet
- Grundförfattning: Ej angivet
- Ändringsförfattning: Ej angivet
Om nivån i ämnet
Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 3 ska behandla följande centrala innehåll:
- Målinriktad och kundanpassad service samt hur den kan planeras och genomföras.
- Vanligt förekommande arbetsuppgifter vid försäljning och kundservice, till exempel personlig försäljning med fokus på kunden.
- Lagar och andra bestämmelser inom området.
- Metoder för att utvärdera och utveckla försäljningsarbetet.
- Bemötande i försäljnings- och servicesituationer i digitala och fysiska butiker.
- Verbal och ickeverbal kommunikation i olika försäljnings- och servicesituationer vid kontakt med kunder eller samverkan med andra.