Ett annat sätt att se skolverkets uppgifter

Försäljning och kundservice Nivå 3 (FORJ3N0)

Information

Läroplan

  • Namn: Gymnasieskolan, GY25
  • Gäller från: 2025-07-01
  • Senast ändrad: Ej angivet
  • Grundförfattning: Ej angivet
  • Ändringsförfattning: Ej angivet

Om nivån i ämnet

Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 3 ska behandla följande centrala innehåll:

  • Målinriktad och kundanpassad service samt hur den kan planeras och genomföras.
  • Vanligt förekommande arbetsuppgifter vid försäljning och kundservice, till exempel personlig försäljning med fokus på kunden.
  • Lagar och andra bestämmelser inom området.
  • Metoder för att utvärdera och utveckla försäljningsarbetet.
  • Bemötande i försäljnings- och servicesituationer i digitala och fysiska butiker.
  • Verbal och ickeverbal kommunikation i olika försäljnings- och servicesituationer vid kontakt med kunder eller samverkan med andra.

Program där kursen förekommer

search