Försäljning och kundservice Nivå 1 (FORJ1N0)
Information
- Gå till ämne, Försäljning och kundservice
- Poäng: 100
- Gäller från: 2025-07-01
- Senast ändrad: 2024-03-26
- Giltig till: Ej angivet
Läroplan
- Namn: Gymnasieskolan, GY25
- Gäller från: 2025-07-01
- Senast ändrad: Ej angivet
- Grundförfattning: Ej angivet
- Ändringsförfattning: Ej angivet
Om nivån i ämnet
Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 1 ska behandla följande centrala innehåll:
- Samband mellan kundservice och försäljning.
- Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom försäljning och kundservice, till exempel exponering av varor.
- Lagar och andra bestämmelser inom området.
- Metoder för att utvärdera servicearbetet.
- Bemötande i olika försäljnings- och servicesituationer utifrån kundens behov.
- Kommunikationens betydelse i olika servicesituationer, till exempel den första kontakten med kunder och samverkan med andra.