Service och bemötande 1 (SECSER51)
Information
- Gå till ämne, Service och bemötande
- Poäng: 100
- Gäller från: 2023-07-02
- Senast ändrad: 2023-04-20
- Giltig till: Ej angivet
Läroplan
- Namn: Läroplan för anpassade gymnasieskolan, LGYAN2013
- Gäller från: 2023-07-02
- Senast ändrad: 2023-04-28
- Grundförfattning: 2013:148
- Ändringsförfattning: Ej angivet
Om kursen
Undervisningen i kursen ska behandla följande centrala innehåll:
- Service i olika servicesituationer, till exempel inom vården, försäljning och inom fastighetsskötsel. Olika målgruppers behov och önskemål.
- Serviceinriktat förhållningssätt.
- Språk och kommunikation i olika servicesituationer.
- Bemötande i olika servicesituationer.
- Lagar och andra bestämmelser inom olika serviceområden, till exempel personuppgiftslagen samt hälso- och sjukvårdslagen.
Betygskriterier
Betyget E
Eleven medverkar i att samtala om service och servicesituationer. Eleven medverkar i att utföra arbetsmoment på ett serviceinriktat sätt. Eleven medverkar också i att bemöta människor i olika servicesituationer.
Betyget D
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Betyget C
Eleven samtalar på ett enkelt sätt om service och servicesituationer. Eleven utför med viss säkerhet arbetsmoment på ett serviceinriktat sätt. Eleven bemöter också med viss säkerhet människor i olika servicesituationer.
Betyget B
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Betyget A
Eleven samtalar på ett utvecklat sätt om service och servicesituationer. Eleven utför med säkerhet arbetsmoment på ett serviceinriktat sätt. Eleven bemöter också med säkerhet människor i olika servicesituationer.