Ett annat sätt att se skolverkets uppgifter

Försäljning och kundservice Nivå 1 (FORS1000X)

Information

Läroplan

  • Namn: Gymnasieskolan, GY25
  • Gäller från: 2025-07-01
  • Senast ändrad: Ej angivet
  • Grundförfattning: Ej angivet
  • Ändringsförfattning: Ej angivet

Om nivån i ämnet

Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 1 ska behandla följande centrala innehåll:

  • Avgörande faktorer vid målinriktad och kundanpassad service samt hur servicen kan planeras och genomföras.
  • Hur egna och andras attityder, förhållningssätt, kommunikationsmönster och värderingar kan påverka kundmöten och kundrelationer.
  • Service och anpassning till kunden samt lämpliga arbetsmetoder och tekniker vid olika servicesituationer.
  • Ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet inom försäljnings- och kundserviceområdet.
  • Lagar och andra bestämmelser inom försäljnings- och kundserviceområdet.
  • Hur kundservicearbete kan utvärderas.
  • Samarbete med kollegor och olika yrkesgrupper, till exempel tillverkare och leverantörer.
  • Service vid olika typer av kundmöten i digitala och fysiska försäljningskanaler.
  • Interaktion och kommunikation i olika kund- och servicesituationer.
  • Yrkesetik inom försäljning och kundservice.
search