Försäljning och kundservice Nivå 2 (FORS2000X)
Information
- Gå till ämne, Försäljning och kundservice
- Poäng: 100
- Gäller från: 2025-07-01
- Senast ändrad: 2024-01-08
- Giltig till: Ej angivet
Läroplan
- Namn: Gymnasieskolan, GY25
- Gäller från: 2025-07-01
- Senast ändrad: Ej angivet
- Grundförfattning: Ej angivet
- Ändringsförfattning: Ej angivet
Om nivån i ämnet
Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 2 ska behandla följande centrala innehåll:
- Målinriktad och kundorienterad service som leder till god försäljning samt strategier för god service med anpassning till olika kundtyper och kundbeteenden.
- Hur anpassning till olika målgruppers attityder, värderingar, kommunikationsmönster och förhållningssätt kan påverka kundmöten och kundrelationer.
- Service och kundsupport med anpassning till olika kundtyper och kundbeteenden i försäljnings- och servicesituationer.
- Hantering av klagomål och reklamationer i enlighet med lagar och andra bestämmelser inom området.
- Hur utvärdering och utveckling av kundens upplevelse av en servicesituation kan genomföras.
- Hur interaktion, kommunikation och kulturella kommunikationsmönster fungerar i olika säljsituationer och försäljningskanaler samt vikten av god yrkesetik.