Ett annat sätt att se skolverkets uppgifter

Försäljning och kundservice Nivå 2 (FORS2000X)

Information

Läroplan

  • Namn: Gymnasieskolan, GY25
  • Gäller från: 2025-07-01
  • Senast ändrad: Ej angivet
  • Grundförfattning: Ej angivet
  • Ändringsförfattning: Ej angivet

Om nivån i ämnet

Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 2 ska behandla följande centrala innehåll:

  • Målinriktad och kundorienterad service som leder till god försäljning samt strategier för god service med anpassning till olika kundtyper och kundbeteenden.
  • Hur anpassning till olika målgruppers attityder, värderingar, kommunikationsmönster och förhållningssätt kan påverka kundmöten och kundrelationer.
  • Service och kundsupport med anpassning till olika kundtyper och kundbeteenden i försäljnings- och servicesituationer.
  • Hantering av klagomål och reklamationer i enlighet med lagar och andra bestämmelser inom området.
  • Hur utvärdering och utveckling av kundens upplevelse av en servicesituation kan genomföras.
  • Hur interaktion, kommunikation och kulturella kommunikationsmönster fungerar i olika säljsituationer och försäljningskanaler samt vikten av god yrkesetik.
search